نسیم فان

دانلود رایگان فیلم, سریال, انیمیشن, آهنگ, بازی جدید با لینک مستقیم,دانلود رایگان فیلم, سریال, انیمیشن, آهنگ, بازی جدید با لینک مستقیم ,دانلود رایگان فیلم, سریال, انیمیشن, آهنگ, بازی جدید با لینک مستقیم

نسیم فان

دانلود رایگان فیلم, سریال, انیمیشن, آهنگ, بازی جدید با لینک مستقیم,دانلود رایگان فیلم, سریال, انیمیشن, آهنگ, بازی جدید با لینک مستقیم ,دانلود رایگان فیلم, سریال, انیمیشن, آهنگ, بازی جدید با لینک مستقیم

ماشین مجازی یا Virtual Machine چیست؟ ماشین مجازی

رایگان, انیمیشن,نرم افزار,چند ویندوز,دانلود رایگان فیلم,ماشین مجازی یا Virtual Machine چیست؟,دانلود,, سریال,Virtual Machine, بازی جدید با لینک مستقیم ,نصب ویندوز در ویندوز,برنامه, آهنگ,لینک مستقیم,ماشین مجازی

ماشین مجازی یا Virtual Machine چیست؟ ماشین مجازی

آشنایی با System Virtual Machine – SVMدر این حالت یک پلتفرم ایجاد می شود که می تواند کلیه زیرساخت های لازم برای اجرا شدن Operating System – OS را فراهم کند.آشنایی با Process Virtual Machine – PVMبه منظور اجرای یک برنامه طراحی شده است و تنها از یک پروسه پشتیبانی می کند. و منابح و دسترسی پروسه را محدود به خودش (VM) می کند و پروسه نمی تواند از دنیای مجازی ایجاد شده خارج شود.برای مثال: برنامه های نوشته شده با Java از طریق Java Runtime Environment – JRE اجرا می شوند و JRE نقش یک VM را بازی می کند (JRE معادل تکنولوژی .NET مایکروسافت).Hypervisor چیست؟Hypervisor یا Virtual Machine Monitor به لایه نرم افزاری گفته می شود که محیط مجازی را محیا میکند.Hypervisor بر دو نوع است:

رایگان, انیمیشن,نرم افزار,چند ویندوز,دانلود رایگان فیلم,ماشین مجازی یا Virtual Machine چیست؟,دانلود,, سریال,Virtual Machine, بازی جدید با لینک مستقیم , 

 

داستان ماشین های مجازی

 

تازه کار: راستی این ماشین مجازی دیگه چیه جدیدن همه جا اسمش هست؟

کهنه کار: ماشین مجازی یا Virtual Machine به نرم افزارهایی گفته می شود که به صورت مجازی یک کامپیوتر را شبیه سازی می کنند و شما می توانید بر بر روی آن ماشین مجازی ویندوز و برنامه های مختلفی نصب کنید.

تازه کار: خود این برنامه کجا نصب میشه؟

کهنه کار:‌ ماشین مجازی روی ویندوز نصب می‌شود. طریقه نصب آن نیز بسیار ساده بوده و مثل برنامه های معمولی می‌توان آن را نصب نمود.

تازه کار: به چه در می‌خوره؟

کهنه کار: ماشین مجازی در زمینه های مختلفی استفاده می‌شود. فرض کنید شما می خواهید دو تا ویندوز (XP و Seven) بر روی کامپیوتر خود نصب نمایید. برای این کار یک ویندوز را بر روی درایو C: و ویندوز دیگر را بر روی درایو D: نصب می‌کنید. هر دفعه که کامپیوتر را روشن می کنید صفحه ای ظاهر می شود که دو عدد ویندوز نصب شده را نمایش می دهد و شما فقط یکی از دو ویندوز را می توانید انتخاب نمایید. پس در هر لحظه فقط با یکی از ویندوزها می توانید کار کنید. اما در صورتی که ماشین مجازی را بر روی کامپیوترتان نصب کنید می توانید به هر تعداد که میخواهید بر روی ماشین مجازی ویندوز نصب کرده و همزمان با همه ویندوزها کار کنید.

تازه کار: یعنی میشه چند تا ویندوز روی ماشین مجازی نصب کنم؟

کهنه کار: بله... شما میتوانید هر چند تا ویندوز که لازم دارید بر روی ماشین مجازی نصب کنید. در این حالت فقط یک ویندوز واقعی بر روی کامپیوتر شما نصب می شود و فقط یکی از درایوهای فیزیکی شما توسط ویندوز اشغال می شود و الباقی ویندوز ها بر روی ماشین مجازی نصب می شوند.

تازه کار: ویندوزی که روی ماشین مجازی نصب می شه همه قابلیتهای ویندوز واقعی رو داره؟

کهنه کار: دقیقا... ویندوز نصب شده بر روی ماشین مجازی هیچ تفاوتی با ویندوز واقعی ندارد و میتوان با آن مشابه ویندوز واقعی برخورد کرد. اصولا در شبکه ها که نیاز است چندین سیستم عامل بر روی سرور وجود داشته باشد یک سیستم عامل (ویندوز سرور) واقعی بر روی سرور نصب می شود و الباقی سیستم عامل بر روی ماشین مجازی نصب می شوند.

تازه کار: دیگه چه استفاده هایی داره؟

کهنه کار: ماشین مجازی استفاده های زیادی دارد و امروزه به یک نرم افزار حرفه ای تبدیل شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید دوره های آموزشی این نرم افزار را بگذرانید.

 

 

 

VMware Workstation نام نرم افزاری مشهور در زمینه ساخت هارد دیسک های مجازی و سیستم عامل های مجازی می باشد. به کمک این برنامه و محیط موجود در آن کاربر قادر به نصل هر نوع سیستم عاملی در آن می باشد. همچنین شما قادر خواهید بود تا با این نرم افزار علاوه بر استفاده همزمان از چند سیستم عامل از ویژگی مدیریت وظایف موجود در برنامه نیز برای سوئیچ نمودن مابین سیستم عامل های موجود در محیط مجازی استفاده نمود. استفاده از چنین محیط های مجازی دارای استفاده های مفید و فراوانی می باشد، به عنوان مثال کاربری قصد دارد تا نرم افزاری را که به آن از نظر آلوده بودن به ویروس مشکوک است را استفاده نماید. چنین محیط مجازی برای این کار بسیار مناسب اند زیرا هیچ ارتبطی میان هارد اصلی سیستم و محیط مجازی نیست.

 

از ویژگی های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- قابلیت اجرای سیستم عامل های 64-bit

- قابلیت کنترل کلیه های پروسه های در حال اجرا

- قابلیت باز کردن وتبدیل فایل های برنامه های مشابه و اجرا نمودن آن ها . به عنوان مثال شما می تواید فایل اصلی نرم افزار virtual PC را که ویندوز را در آن نصب کرده اید در این برنامه وارد نموده و از آن استفاده کنید.

- قابلیت نمایش سیستم عامل قبل از اجرای آن

- پشتیبانی از سیستم عامل های Microsoft, Red Hat, SUSE, Ubuntu, Sun Solaris x86, FreeBSD و ....

و بسیاری دیگر از امکانات

 

 

 

VM یا Virtual Machine چیست؟
نرم افزاری ست که یک ماشین حقیقی (فیزیکی) را به صورت مجازی پیاده سازی می کند.
نخستین بار به وسیله Popek Goldberg ارائه شد.

VM ها به دو دسته تقسیم می شوند:


آشنایی با System Virtual Machine – SVM
در این حالت یک پلتفرم ایجاد می شود که می تواند کلیه زیرساخت های لازم برای اجرا شدن Operating System – OS را فراهم کند.


آشنایی با Process Virtual Machine – PVM
به منظور اجرای یک برنامه طراحی شده است و تنها از یک پروسه پشتیبانی می کند. و منابح و دسترسی پروسه را محدود به خودش (VM) می کند و پروسه نمی تواند از دنیای مجازی ایجاد شده خارج شود.
برای مثال: برنامه های نوشته شده با Java از طریق Java Runtime Environment – JRE اجرا می شوند و JRE نقش یک VM را بازی می کند (JRE معادل تکنولوژی .NET مایکروسافت).



Hypervisor چیست؟
Hypervisor یا Virtual Machine Monitor به لایه نرم افزاری گفته می شود که محیط مجازی را محیا میکند.

Hypervisor بر دو نوع است:



Native VM:
به VM ای گفته می شود که در تعامل مستقیم با سخت افزار است به این صورت که اول یک Native VM نصب می شود سپس OS ازطریق Native VM نصب میگردد و منابع OS از طریق Native VM اختصاص داده می شود.
از نرم افزارهای Native VM میتوان به موارد فوق اشاره کرد:


Hosted VM
به VM ای گفته می شود که در تعامل مستقیم با سیستم عامل است به این صورت که اول یک OS نصب می شود سپس یک Hosted VM نصب میگردد و OS ها درون Hosted VM قرار می گیرند.
از نرم افزارهای Native VM میتوان به موارد فوق اشاره کرد:




مزیت های اصلی استفاده از VM ها :



مزیت اصلی استفاده از OS ها :

OS ها دسترسی مستقیم به سخت افزار را دارند در مقابل دسترسی غیر مستقیم VM ها به سخت افزار. که در مورد Hosted VM ها صادق است ولی در مقایسه با Native VM ها یک مزیت محسوب نمی شود.

 

 

 

راهنمای شماره 1 آموزش vm

دانلود کنید

 

راهنمای شماره 2 آموزش vm

دانلود کنید

 

 

لینک دانلود این برنامه.... به زودی

 

 

 

آموزش تصویری کار با ماشین مجازی VM